sábado, 30 de julio de 2016

Un dia a la capital del Siam

Divendres ens vam aixecar i seguia plovent. Vam agafar un bus direcció Lampang, estava una mica destartalat, però com sempre l'atenció tailandesa ens va sorprendre, i per fer un trajecte de 4 horetes ens van regalar una aigua i unes galetetes.
Després d'uns quants quilòmetres vam arribar a Lampang, que és una ciutat petita i sense turisme però té el seu encant. El passeig ens va permetre veure la vida real tailandesa i no el costat amable de cara al turista. Durant tot el dia vam ser l'atracció, la gent ens somreia, ens saludava, xiuxiuejaven al passar... Per nosaltres també va ser un dia agradable i vem poder tastar i veure com feien uns dolços d'arròs que com deia a la guia....són addictius!!
A la tarda vam anar a agafar el tren per anar direcció Ayutthaya i... No quedaven més seients que a tercera classe així que amb el lema que ens acompanya tot el viatge....HEMOS VENIDO A JUGAR!
La veritat és que esperàvem que fos pitjor i la sorpresa va ser bastant grata quan vam veure que podiem mig estirar-nos per passar les 10 hores que teníem de trajecte. A part dels incòmodes seients vam trobar un altre inconvenient... Cada mitja hora passava gent cridant oferint-nos menjar de tot tipus, olors i crits dificultaven el relax.
A la intempestiva hora de les 4:30 del matí ens plantàvem al nostre destí. Suades, cansades, però amb una ciutat nova per descobrir així que ens hem "acicalado" i ens hem posat en marxa. Sorprenentment, quan hem arribat a l'estació ja hi havia força moviment i per primer cop, hem pogut veure com els monjos demanaven almoïna al mercat a les 6 del matí.
Un cop ubicades a l'hotel hem anat a visitar les ruïnes arqueològiques del que va ser la capital del Siam, són impressionants!!!
La pluja ens ha enganxat a l'hora de dinar i hem aprofitat per fer les "pijes" i dinar amb vistes al riu. A la tarda, volíem aprofitar per veure algunes coses que ens quedaven i anar al "floating market". No sabem ben bé com però, després de perdre'ns una mica, i de pujar en un tuktuk petit però mooolt ràpid, hem arribat a una mena de parc temàtic sobre Buda! El destí no vol que veiem els floating markets, així que hem tornat cap a l'hotel que ja portem moltes hores de marxa i més de 24 mil passes, així que per avui ja n'hi ha prou.